Hur funkar det med påminnelser och om fakturan inte betalas?
Uppdaterad
Fakturan går iväg till din kund i samma stund som du klickar på skicka.
Om fakturan inte betalas inom förfallodatumet har vi automatiserade processer för att säkerställa att du får betalt för ditt utförda arbete.
Här är tidslinjen för hur obetalda fakturor hanteras:
- 2 dagar efter förfallodatum: En notis skickas till din kund om den obetalda fakturan.
- 7 dagar efter förfallodatum: En påminnelsefaktura skickas till din kund.
- 15 dagar efter förfallodatum: En andra påminnelsefaktura med inkassokrav skickas ut.
- 35 dagar efter förfallodatum: I samråd med Gigger så kan fakturan komma att skickas vidare för indrivning.
English
The invoice goes to your customer as soon as you click send.
If the invoice is not paid by the due date, we have automated processes to ensure that you are paid for the work you have done.
Here is the timeline of how unpaid invoices are handled:
- 2 days after the due date: A notice is sent to your customer about the unpaid invoice.
- 7 days after the due date: A reminder invoice is sent to your customer.
- 15 days after the due date: A second reminder invoice with collection requirements is sent out.
- 35 days after the due date: In consultation with Gigger, the invoice may be forwarded for collection.