Worknode

Fakturan ska redan vara betald

Uppdaterad

Det är inte ovanligt att det kan dröja en bankdag eller två innan vi kan se en betalning i vårt system efter att din kund har genomfört betalning.
Om betalningen fortfarande inte syns efter detta, följ nedanstående steg:

Kontrollera att betalningsuppgifterna stämmer 

  1. Att de har använt rätt Bank-Giro nummer som anges på fakturan. Gigger använder två olika Bank-Giro nummer
  2. Att faktura nummer eller OCR-nummer korrekt angivits vid betalningstillfället.
  3. Om din kund har betalt till fel Bank-Giro så måste vi få ett betalningskvitto där det tydligt framgår information om betalningen.

Om betalning korrekt betalning skett så följ något av dessa alternativ, beroende på vad som gäller för din faktura.

  • För svenska företag med faktura i SEK:
    - Gå till https://minfaktura.fortnox.se/login
    - Klicka på "Jag har redan betalt" och följa de givna instruktionerna.
    - Du även kontakta Fortnox genom att maila minfaktura@fortnox.se eller ringa Fortnox support 0470-78 50 00
    Betalningen riktas till vår samarbetspartner Fortnox
    BankGiro:  5020-7042


  • Företag utanför Sverige eller faktura i annan valuta än SEK:
    -Be din kund att maila ett kvitto på betalningen till support@gigger.se
    Betalningen riktas till Gigger AB
    Bankgiro: 5001-2640
    IBAN: SE56 5000 0000 0520 6109 0613


English

It is not uncommon for it to take a banking day or two for us to see a payment in our system after your customer has completed payment.

If the payment still doesn't appear after this, follow the steps below:

Check that the payment details are correct

  1. That they have used the correct Bank-Giro number stated on the invoice. Gigger uses two different Bank-Giro numbers
  2. That the invoice number or OCR number has been correctly entered at the time of payment.
  3. If your customer has paid to the wrong Bank-Giro, we must receive a payment receipt that clearly shows information about the payment.

If payment has been made correctly, follow one of these options, depending on what applies to your invoice.

  • For Swedish companies with invoices in SEK:
    - Go to https://minfaktura.fortnox.se/login
    - Click on "I have already paid" and follow the given instructions.
    - Yo can also contact Fortnox, Email minfaktura@fortnox.se or call Fortnox support 0470-78 50 00
    The payment is directed to our partner Fortnox
    Bank Giro: 5020-7042

     

  • Companies outside Sweden or invoice in a currency other than SEK:
    - Ask your customer to email a receipt for the payment to support@gigger.se
    The payment is directed to Gigger AB
    Bank giro: 5001-2640
    IBAN: SE56 5000 0000 0520 6109 0613

     
warning Created with Sketch.