Worknode

Hur bestrider man en felaktig faktura?

Uppdaterad

Om du har mottagit en faktura som du anser är felaktig, finns det två sätt att gå tillväga för att bestrida den.

Innan du går vidare rekommenderar vi starkt att du först tar kontakt med personen som utfärdat fakturan. Denna person kallas "vår referens" på fakturan. 

Du kan alltid du maila support@gigger.se för att få mer information om vem som har utfärdat fakturan.

  • Svenska företag med faktura i SEK
    - Besök https://minfaktura.fortnox.se/login
    - Scrolla ner på sidan tills du ser en knapp märkt "Bestrid faktura"
    - Klicka på den för att påbörja processen.
  • Företag utanför Sverige eller faktura i annan valuta än SEK
    - Vänligen skicka ett e-postmeddelande med ditt bestridande till support@gigger.se
    - Specificera varför fakturan bestrids.

English

If you have received an invoice that you believe is incorrect, there are two ways to dispute it.

Before proceeding, we strongly recommend that you first contact the person who issued the invoice. This person is called "our reference" on the invoice.

You can always email support@gigger.se to get more information about who issued the invoice.

  • Swedish companies with invoices in SEK
    - Visit https://minfaktura.fortnox.se/login
    - Scroll down the page until you see a button labeled "Dispute Invoice"
    - Click on it to start the process.
  • Companies outside Sweden or invoice in a currency other than SEK
    - Please send an email with your objection to support@gigger.se
    - Specify why the invoice is disputed.
warning Created with Sketch.